Man har inte fått möjlighet att rätta sin tidigare avstämning, riskerar att bli återbetalningsskyldig på första bidraget och går på knäna i desperat behov av det kommande.
När pandemin blev ett faktum permitterade man personal och ansökte om bidrag från Tillväxtverket. Två dagar senare fanns pengarna på kontot. Pandemin fortsatte och när man blev tvungen att ansöka om bidrag för nästkommande kvartal blev det lite mer struligt. Efter ansökan hände inte så mycket och svaret Anton fick när han ringde var att det kunde ta allt från en vecka till fem månader att få sin ansökan bearbetat. Han fick också veta att det var fel i avstämningen som lämnats in och att företaget kunde bli återbetalningsskyldigt.
Trots otaliga försök att få reda på var i processen man befinner sig, hur lång tid det kommer att ta och kontakt för att rätta sin tidigare avstämning händer fortfarande ingenting. Antons uppmaning till Tillväxtverket är att de ska vara lite mer tillmötesgående och åtminstone informera om var i processen man befinner sig. Just nu känner man sig bortglömd och överväger att stänga ned sin verksamhet på grund av fallande intäkter och noll återkoppling gällande stöd.
I samarbete med En Företagares Vardag.