Ansök om evenemangsstöd

Finns det något stöd för inställda event?

Har ditt företag fått ställa in ett evenemang på grund av restriktioner? Då kan du ha rätt till evenemangsstöd. Stödet är till för att underlätta för arrangörer och underleverantörer av evenemang och uppgår till 70 procent av de kostnader som inte har täckts av intäkter eller andra stöd. Maxbeloppet för stödet är 17,5 miljoner kronor. Ansökan går att göra mellan den 10 augusti 2021 och en 31 december 2021.

Vem kan ansöka om evenemangsstöd?

Du som är ensam firmatecknare, enskild näringsidkare, behörig företrädare eller evenemangsstödsombud kan ansöka om evenemangsstöd.

Hur ansöker man om evenemangsstöd?

Läs mer om hur ansökan görs hos Skatteverket – klicka HÄR.

Vad finns det för regler kring evenemangsstöd?

För att kunna ansöka om stödet behöver du uppfylla följande krav:

  • Motsvarande evenemang arrangerades under 2019 eller brukar arrangeras.
  • Evenemanget skulle ha genomförts någon gång mellan den 1 juni 2021 och den 31 december 2021.
  • Evenemanget riktade sig till minst 250 deltagare.
  • Evenemanget har annonserats eller beslutats.
  • Om evenemanget ställts in eller begränsats ska det bero på restriktioner med stöd i den nya pandemilagen.
  • Beslutet att ställa in har annonserats eller dokumenterats.

Ska evenemangsstödet återbetalas?

Nej, evenemangsstödet är ett stöd och inte ett lån eller uppskov. Det behöver därmed inte betalas tillbaka så länge företaget har rätt till stödet.

Mer information om evenemangsstödet finns HÄR.

Kontakta oss

Småföretagarnas Riksförbund
E-post: info@smaforetagarna.se
Telefon: 042-342850
Fakturafrågor/medlemstjänst: 0200-380370
E-post: faktura@smaforetagarna.eu

NYHETSBREV

Vill du ha vårt nyhetsbrev? Skriv in din mail nedan!

Scroll to Top