”Mitt ansvar att de har ett jobb när de kommer hit”

I denna intervju får vi ta del av en riktigt härlig historia. Det handlar om Emil Kasumovic som under hösten 2017 bestämde sig för att starta städfirman Vasaglansen. Det hela grundade sig i att Emil blivit inspirerad av sin städerskas höga arbetsmoral och när han fick höra om hennes dåliga arbetsvillkor kände han ”hur svårt kan det vara att göra något rätt?”. Med grunden i att vilja bygga upp en städfirma med schyssta villkor och moderna verktyg satte han igång och nu fyra år senare har företaget växt till 35 anställda. Efter årsskiftet expanderar man till 50 anställda och planerar att förvärva fler mindre städföretag för att bygga en stor och häftig organisation med fokus på bra arbetsförhållning, utveckling för medarbetarna och en hög kundnöjdhet.

Emil berättar om den enorma sammanhållning som finns mellan honom och personalen. Även om de expanderat och blivit fler så känns det fortfarande som en liten familj där det handlar om att hjälpa varandra. Ett exempel på detta är att Emil under pandemin gav allt för att lyckas hitta lösningar för att behålla sin personal: ”Det är mitt ansvar att de har ett jobb när de kommer hit och en pandemi ska inte stoppa mig”. Kontorsstäd som blev inställda på grund av att kontor stängdes ner blev istället storstädningar med mattvätt och möbeltvätt. Vanliga hemstäd expanderades med extratjänster, allt för att kunna behålla sin personal fullt ut.

Vi vill rikta ett stort tack till Emil för att vi fick ta del av er berättelse och verkligen slå ett slag för hur viktigt det är att ta hand om sin personal! Kika gärna in på deras nya hemsida www.vasaglansen.se för att läsa mer om hur företaget arbetar och kanske, om du bor i området, boka in ett städ!

I samarbete med En Företagares Vardag.

Kontakta oss

Småföretagarnas Riksförbund
E-post: info@smaforetagarna.se
Telefon: 042-342850
Fakturafrågor/medlemstjänst: 0200-380370
E-post: faktura@smaforetagarna.eu

NYHETSBREV

Vill du ha vårt nyhetsbrev? Skriv in din mail nedan!

Scroll to Top