En utvärdering av besöksnäringen på Gotland

I intervjun med Jonas Henning går vi igenom hur säsongen varit för Slite Strand. Årets säsong har varit utmanande med färre dagsgäster än tidigare. Konsumtionen var inte på samma nivå och höga båtpriser i början av säsongen påverkade besöksantalet.

En viktig strategi för Slite har varit att fylla boendena och aktiviteterna för att kompensera. Den generella oron som påverkat konsumtionen har lett till att många höll i plånboken. Turismen har sin komplexitet, men trots utmaningarna har dem arbetat hårt för att erbjuda en minnesvärd upplevelse för sina gäster.

I samarbete med En Företagares Vardag

Bli medlem i Småföretagarna

Bli medlem i Småföretagarna för 1 800 kr exkl. moms per år. Allt utom medlemsavgiften på 100 kr är avdragsgill.

Relaterade artiklar

Kontaktpersoner

Caroline Szyber

Vice ordförande, Näringspolitiska frågor

Sten Lindgren

Förbundssekreterare, Förbundsrelaterade frågor

En utvärdering av besöksnäringen på Gotland

Rulla till toppen