Search in posts
Search in pages

Vi fortsätter utvecklas – Ny logotyp

Vi fortsätter utvecklas!
Småföretagarnas Riksförbund grundades 2010 vilket betyder att vi förra året firade 10-årsjubileum i vårt arbete för ett enklare, tryggare och lönsammare småföretagande i Sverige. Vi har sedan starten utvecklats mycket som organisation. Idag är vi en etablerad del av den näringspolitiska debatten. När beslutsfattare och media vill höra småföretagens röst är vi en naturlig och återkommande samtalspart.

Vår nuvarande logotyp, ett bi med en megafon, har under många år visat på vår strävan att vara en tydlig röst för landets alla hårt arbetande småföretagare. Under 2020 påbörjades arbetet med en ny grafisk profil men prioriterades ned till förmån för förbundets arbete med att hantera effekterna av COVID-19 pandemin.

Men, nu är det dags! Under våren lanserar vi en ny logotyp och en ny hemsida, båda baserade på en uppdaterad grafisk profil. Det bi som stått vid vår sida under lång tid har utvecklats med förbundet och kommer att återfinnas även i den nya logotypen med fortsatt attityd av en vass uppstickare och med lite mer mognad – precis som förbundet.

Om den nya logotypen:
Förbundets symbol, det hårt arbetande biet, utvecklas och framstår nu i en mer stiliserad form. Med en öppen blick fokuserad på mottagaren står man för en rak dialog. Vingarnas grafik är inspirerade av tecknet för oändlighet vilket symboliserar förbundets och landets småföretagares hårda arbete. Bandet som binder ihop texten står för det starka bandet mellan förbundet och dess medlemmar.

Den nya logotypen kommer att lanseras på vår hemsida inom kort och sedan följer uppdateringar i övriga kanaler. Bakom denna nya grafiska yta finns också en ny organisation anpassad för ett förbund av småföretagare för småföretagare. Mer information följer efterhand som arbetet fortgår.

För mer information kontakta:
Peter Thörn, Ordförande, Småföretagarnas Riksförbund
Mail: peter.thorn@smaforetagarna.se

För att kunna hålla nere din kostnader se nedan medlemsförmåner

Ford

Samarbete mellan Ford och Småföretagarna Som medlem i Småföretagarnas Riksförbund får du en attraktiv medlemsrabatt vid köp av en Ford personbil eller transportbil.Hedin Motor Company är bolagsnamnet för Ford Sverige och är importör av Ford-produkter i Sverige. Modellprogrammet är ett av marknadens bredaste och omfattar såväl hybridmodeller som elbilar. För att kunna del utav denna

Preem

Småföretagarnas Riksförbund tecknar nytt avtal med Preem med generösa rabatter för dig som är medlem. Ghassan Ghaziri och Robin Silfverberg Upp till 1 krona rabatt i 6 månader Just nu får du som har företagskort via Småföretagarnas Riksförbund automatiskt 100 öre rabatt på diesel per liter, 70 öre rabatt på bensin och hela 15% på biltvätt. Erbjudandet gäller f r o

Juridiska verktygslådan

DIN JURIDISKA VERKTYGSLÅDA En samlingssida med juridiska råd och stöd för Dig som småföretagare. Det ska vara lätt att göra rätt. Som medlem i Småföretagarnas Riksförbund har du alltid 3×30 min juridisk rådgivning per år och kostnadsfri inkassotjänst tillsammans med Nordbro Inkasso. Vi har även samlat andra verktyg som kan hjälpa dig som företagare att

Rulla till toppen