Search in posts
Search in pages

Årsstämma i Småföretagarnas Riksförbund

På lördagen den 15 april 2023 ägde Småföretagarnas Riksförbunds årliga stämma rum i Malmö.

Vid stämman sammanfattade förbundets ordförande Peter Thörn det senaste verksamhetsåret som varit framgångsrikt. Budskapet var bland annat följande:

• Vi har ytterligare utvecklat vår dialog med beslutfattare vilket lett till att vi kunnat påverka en rad olika frågor.
  • Våra rapporter om företagsklimat och om småföretagarnas situation har rönt stor uppmärksamhet tillsammans med bra spridning i debattforum.
  • Samtidigt måste vi dessvärre konstatera att regeringen och politiken inte nämnvärt agerat på de signaler som vi och andra framfört avseende småföretagens problem. Det handlar om olika kostnadsökningar där särskilt företagen som är inriktade på hemmamarknaden har svårt att kompensera sig.

Stämman utsåg en ny styrelseledamot och tre stycken styrelsesuppleanter:

Ellen Friberg, Norrköping (pressbild) egen företagare inom verksamhetsutveckling, valdes som styrelsesuppleant.
Michael Lyckhagen, Luleå, (pressbild) egen företagare inom verkstadsindustrin, valdes som styrelsesuppleant.
Johan Landehag, Helsingborg, egen företagare med bakgrund från bankvärlden, valdes som styrelsesuppleant.
Anne-Louise Kroon, Söderköping, (pressbild) egen företagare som driver ”CoOperate Coffice”, valdes som styrelseledamot.

I förbundets styrelse omvaldes:

Sten Lindgren, Stockholm, förbundssekreterare och egenföretagare inom IT och logistik.

Tre styrelseledamöter kvarstår i styrelsen då de förra året valdes på två år:

Peter Thörn, Båstad, ordförande med egna bolag inom IT.
Caroline Szyber, Stockholm, vice ordförande och egenföretagare inom rådgivning i bygg och fastighetsfrågor.
Ghassan Ghaziri, Falkenberg, entreprenör med verksamhet i ett flertal företag i olika branscher som styrelseledamot.